Amb un canvi d’aires i més participació es presentaven els partits polítics que avui governen a la Garriga. Es veu que s’han oblidat de buscar aquest Acord que demanaven en els punts més importants del municipi, aquesta Convergència en busca dels factors importants de futur o la Unió del poble, que ells deien que estava fracturat. Aquesta setmana anuncien a bombo i plateret la supressió d’una part de la illa de vianants perquè hi circulin els vehicles. I és que sembla que els vianants a la Garriga siguem un perill.
Això no és tot. Durant la campanya municipal i l’últim any de mandat les forces que avui governen s’afanyaven a parlar d’un Pla de Mobilitat municipal no aprovat, del “no consens entre les forces polítiques i entre el teixit social de la Garriga”. Amb aquestes afirmacions obviaven i faltaven al respecte a les més de 400 persones que van participar a les reunions d’àmbits que es van realitzar, a un estudi de mobilitat realitzat per l’empresa RACC, amb suficient experiència en aquest sentit, i mentien a la ciutadania, ja que el Pla de Mobilitat realitzat al 2005 es va buscar el consens amb els partits polítics, convocant Comissions de Mobilitat, on tots els partits polítics i van ser representats.
Tot això s’oblida i, en pro del fals consens, convoquen als botiguers i a alguns veïns del centre i, arrel d’una pregunta al plenari, “conviden” a participar sense convocar als representants polítics. En aquesta reunió l’equip de govern planteja la idea d’aplicar una reducció de la illa de vianants de forma immediata. Segons em comenten, perquè jo no hi vaig assistir, hi surten veus a favor (sobretot comerciants) i veus contràries.
Passen els dies i no se sap res sobre el tema. Arriben la Festa Major i les vacances, períodes per a molts inhàbils i de difícil coincidència entre els membres de l’equip de govern i, abans de finalitzar les vacances, ens trobem a la web penjada la notícia de l’aplicació d’aquesta decisió, fet que ens porta a dos possibles opcions: o ho han decidit a corre-cuita i de forma no meditada, o ho tenien decidit i ho han amagat aplicant aquest canvi durant les vacances, a veure si passés desapercebut.
Aquest és el consens que esperen? Aquesta és la participació que deien que tan mancava a la Garriga? Aquest és el seu model de poble que ens havien venut que estaven preparats a aplicar? Ens estan ben enredant. Improvisació, diria jo.
El govern municipal de la Garriga deixa de banda les persones per a donar prioritat als vehicles al centre del nostre municipi. M’agradaria que valoressin com estan ara les places, plenes de criatures jugant, fent esport, famílies senceres relacionant-se… i que ho comparessin a com estaven abans, amb molta menys gent. Aquest govern actua a partir de les queixes.
En definitiva, a la Garriga els Vianants som un perill!!