“El Coro” dóna el tret de sortida a la Festa Major

0
preg_2011

El passat divendres a dos quarts de nou del vespre a la paça de l’Església es donava sortida a la Festa Major de la Garriga d’enguany Garriga amb un pregó un xic inusual, a càrrec de l’Alcaldessa i la Associació Coral l’Aliança, que celebra aquest any el centenari de la seva fundació.

Budó es va dirigir als garriguencs celebrant l’arribada de la Festa Major, de sis dies de durada. Va destacar el lligam entre la Festa Major i la “identitat garriguenca” amb aquestes paraules: “concreta, petita i profunda”, i el lloc d’aquesta identitat dins Catalunya. Budó va agraïr la feina feta a les associacions i a la Comissió de Festa Major, tot remarcant el caràcter variat del programa d’enguany.

Seguidament va donar pas a la Coral l’Aliança, que va fer una breu representació recreant la seva fundació fa cent anys, vestits per l’ocasió amb roba d’època. Es va explicar el caràcter cultural de la creació dels cors clavé, entre ells l’Aliança, i després d’una breu escena ambientada en un bar, va entonar la part musical del pregó.

La Coral l’Aliança va cantar i va fer cantar als assistents una tonada humorística repassant l’actualitat nacional -amb menció, per exemple, a les retallades del govern de Mas o el moviment dels indignats- i garriguenca -ironitzant sobre l’hipotètic trasllat de l’estació, o sobre la polèmica remodelació del Centre- . A la part final de l’actuació el cor va animar als assistents a seguir-los en la tornada de la cançó, i van donar el tret de sortida a la Festa Major entre els aplaudiments i les rialles dels assistents. La festa segueix fins el proper dimecres dia 3 d’agost, i el seu programa es pot consultar en la seva totalitat aquí.

Text: Marc Bellmunt

Article anteriorJordi Eduard-Perales, Primer Tinent d’Alcalde de la Garriga
Article següentCatalunya encapçala les baixes d’autònoms
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.