Acord aposta per la planificació del model econòmic

0
121

La superació de l’actual període d’improvisació en el terreny comercial és una de les fixacions del projecte electoral d’Acord per la Garriga. L’alcaldable Jordi Perales, junt amb Sergi Moya, responsable del programa de Promoció Econòmica d’Acord, consideren que aquest pla ha de sorgir d’un “veritable consens” de poble, i ha d’englobar un projecte de mobilitat per superar l’actual desconnexió entre mobilitat i promoció econòmica. Així mateix, l’estratègia de poble, per acord, també inclou la confecció d’ofertes educatives vinculades a les necessitats econòmiques i la consolidació  d’una “marca de qualitat” per atreure consumidors a la Garriga. Així es va anunciar dilluns a l’acte de presentació de les propostes d’Economia, davant de comerciants i emprenedors del poble.

Acord per la Garriga fonamenta el seu programa electoral en aquest pla, que ha de tenir “caràcter transversal” però que a la vegada ha d’arribar a “concrecions per a cada sector econòmic” de la vila. Un dels punts forts de la trobada va ser el de la mobilitat. En aquest sentit, Acord proposa que les places d’aparcament disponibles a diferents punts del centre, especialment les de la Sínia, han de ser “rotatòries”, o d’estacionament limitat en el temps. Perales va aclarir que “no estem parlant d’ampliar la zona blava”, sinó que es poden adoptar models com la zona vermella, més beneficiosa per als veïns: “Aquest model ha de permetre l’afluència de més gent al Centre”. La candidatura també proposa arribar a acords amb propietaris de finques privades per ampliar l’oferta de places d’aquesta mena.

Perales i Moya també van explicar que més enllà de concretar una marca de qualitat, la promoció econòmica es basarà en una actitud “facilitadora” per als sectors econòmics, evitant episodis com el d’un comerç que ha trigat mesos a tenir els permisos per obrir. Acord també preveu col·laborar en la creació de fires i esdeveniments vinculats amb el patrimoni del poble per facilitar l’afluència de gent i “tenint en compte el calendari comercial”. La promoció del poble es farà amb l’ús de diferents plataformes comunicatives seguint una estratègia comuna de màrqueting.

La innovació i la formació completen les apostes d’Acord, àmbits per als quals, la candidatura proposa concretament la creació d’una taula per a l’ocupació i la creació d’un centre de negocis que, a diferència d’altres que hi ha a la comarca “disposarà de taller”. També pretén aprofitar els coneixements dels professionals jubilats però amb coneixements per col·laborar en la formació dels més joves.

Acord per la Garriga

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.