El GIG presenta el seu model de poble

0
aspa

Avui al migdia el GIG (Grup Independent de la Garriga) ha convocat a la Plaça del Silenci un acte per tal de donar a conèixer el seu model de poble. L’acte, amenitzat per el grup de jazz Tempus Fugit, ha començat amb una breu introducció als assistents sobre el propi GIG, que es vol donar a conèixer entre la ciutadania del municipi com un projecte nascut per a implicar-la en la política de l’Ajuntament, reivindicant que sense la opinió del poble, la política no té sentit.

Segons Jordina Font, membre del grup, la coherència amb aquesta entitat és el que ha marcat també la convulsa trajectòria del GIG a la darrera legislatura, marcada pel seu suport a la moció de censura a CiU i la sortida del govern de PSC, ICV i EILG, justificades les dues coses per el desacord amb el tractament de l’assumpte de la planta de biomassa.

El cap de llista del GIG, Jaume Aspa, ha pres posteriorment la paraula per a passar al que seria el centre de l’acte, una breu declaració sobre la necessitat de que els habitants del poble en coneguin el Pla General d’Ordenació Urbanística (PGOUM), per a Aspa l’eina més important per a conèixerel poble.

Aspa ha explicat la visió que té el GIG d’aquest Pla, començant per criticar el desenvolupament previst a les zones de Can Violí i Can Vilanova, i apostant per la urbanització de la zona la Doma, sempre recordant que a La Garriga, ara mateix, hi ha molts habitatges buits i un polígon industrial, el de Can Terrés, pràcticament sense utilitzar. Per a Aspa, “cal adaptar el Pla a la realitat” i limitar el creixement d’un poble que ha declarat que als 15.200 habitants ja pot començar a tenir problemes de mobilitat i recursos.

El GIG aposta per mantenir la “identitat” del municipi conservant-ne el seu entorn, contenint la urbanització de noves zones i replantejant tant la dimensió com el tipus d’indústria present als polígons. Segons Aspa, en els polígons es permet la instal·lació d’indústries de categoria 4, “on es podria instal·lar una nuclear o una cimentera si hi capiguessin”, i és vital preguntar-se si aquest és el tipus d’indústria que vol el poble.

L’actual regidor ha tancat el seu parlament declarant que “cal voluntat política i consens” per a fer un procés participatiu al poble de cara a la propera renovació del Pla General (el pla actual es va aprovar el 2001 i caduca en aquesta propera legislatura), remarcant que si s’urbanitzen Can Vilanova i Can Violí, la Garriga no seria el mateix, i que el pla actual és una “sentència” per a aquestes zones.

Text i fotografia: Marc Bellmunt

Article anteriorSI de la Garriga presenta la llista amb la que concorrerà a les eleccions
Article següentSobre les consultes
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.