Una de les propostes electorals d’Acord per la Garriga és el canvi d’ubicació del pont de ferro actualment situat a l’alçada del parc de les Roques. La peça patrimonial de l’arquitecte Frederic Wynn seria més vistosa i útil en situar-se a l’alçada de la plaça de Jaume Oliveras. El pont ha de servir per donar continuïtat al passeig fluvial, de manera que esdevindria un punt clau per completar l’Anella Verda de la Garriga. Així es desprèn del projecte urbanístic d’Acord, fruit del grup de treball de Territori que lidera l’arquitecte tècnic Neus Marrodan, número 3 de la candidatura municipal de la Garriga.
Ella mateixa ho ha explicat en una trobada al passeig fluvial amb simpatitzants d’Acord: “Cal potenciar les possibilitats del riu per passejar, córrer, anar en bicicleta” i també com a punt d’accés al casc urbà amb “interès paisatgístic i patrimonial”, un conjunt que ha de ser generador de qualitat de vida: “El pont és un símbol tangible de la unió entre el patrimoni natural, a l’exterior de l’Anella Verda, i el patrimoni arquitectònic, a l’interior”.
El pas proposat sobre el riu Congost està situat al costat dels safarejos de Joaquim Raspall, actual centre d’acollida turística, de manera que pot esdevenir un punt d’aturada en la ruta ciclística fins a Sant Adrià del Besòs, via que al llarg d’aquest any arribarà al Figaró seguint el curs fluvial. L’itinerari queda connectat amb la zona esportiva de la Garriga.
Complementària a aquesta actuació de baix cost, l’equip de treball de Territori proposa la ordenació del casc urbà destinat a millorar la mobilitat de vehicles i vianants sobre un nou esquema consensuat amb els més afectats, tal com ha afegit l’alcaldable Jordi Perales.
Acord per la Garriga