Acord proposa consolidar una marca de la Garriga per afavorir el comerç

0
107

Acord per la Garriga va iniciar dimecres al vespre la sèrie de trobades amb la ciutadania per consultar, debatre i consensuar les propostes per al programa electoral. A partir de l’anàlisi feta per la quinzena de persones que formen part del grup d’economia d’Acord, quatre ponents van posar sobre la taula diversos reptes i problemàtiques a què s’enfronta el comerç i l’empreneduria locals.

L’assessor fiscal Sergi Moya va introduir l’anàlisi feta en què va destacar com a mancances una  falta d’interrelació fluïda de l’administració amb les entitats de botiguers i els comerços sense associar, la manca d’una definició clara de la identitat garriguenca per part de l’Ajuntament que fa difícil la promoció de marca del poble, i finalment la tímida creació de sinèrgies entre botiguers i el teixit cívico-cultural de la Garriga. Sergi Moya va destacar la importància de construir una nova estratègia de promoció de la marca “La Garriga” conjuntament amb el comerç, ja que el principal actor en aquest camp ha de ser qui hi treballa cada dia, i en qualsevol cas, l’administració ha de convertir-se en facilitadora de les inciatives que es vagin consolidant.

Vicenç Sala, emprenedor en l’àmbit de les noves tecnologies, va introduir la necessitat de la innovació i la formació en l’àmbit del comerç local. Avui en dia, la introducció de les noves tecnologies i el boom de les xarxes socials són elements bàsics per al màrketing comercial, complementant les xarxes socials tradicionals. Per tal d’actualitzar la presència de la Garriga com a marca innovadora, Sala va posar diversos exemples d’èxit i també algun de mala promoció de marca, remarcant el fet que cal una estratègia conjunta i coherent de promoció, tant a les xarxes socials tecnològiques com als circuits tradicionals de venta. Finalment va destacar la importància de l’elaboració d’un pla estratègic per tal de donar coherència a aquesta estratègia de posicionament i promoció i alhora posar tots els actius en la mateixa direcció.

Xavier Rof, professional del món de la banca, va introduir la necessitat de repensar les infraestructures en general i la mobilitat en particular per afavorir l’accés al comerç garriguenc. Rof va assenyalar la manca d’espai disponible per aparcament com a un punt feble per al desenvolupament comercial local i va introduir el debat d’aconseguir una mobilitat que atregui no només a visitants del poble, sinó sobretot expandir l’àmbit del mercat a l’area territorial que ens envolta.

Finalment Frederic Moreno, regidor no adscrit de l’Ajuntament de la Garriga va emfatitzar la necessitat de donar continuïtat a processos de relació amb l’entorn més immediat, com el Pacte del Puiggraciós, per tal de liderar un mercat immediat de vora 30.000 persones i alhora aprofitar la creació de serveis comuns en les poblacions del pacte, amb l’objectiu de mancomunar solucions per als problemes compartits. Igualment Moreno es va referir a la necessària participació dels agents socials en la planificació del futur del poble, en la línia del pla estratègic de la Garriga. En aquest sentit l’experiència de l’Agenda 21 ha de ser l’inici d’aquesta reflexió i acció conjunta i s’hi ha de donar continuïtat, a partir de la convocatòria del grup de seguiment.

La trobada va tenir la participació activa de la cinquantena d’assistents que en tot moment van preguntar, debatre, afegir punts de vista i aclariments i van poder verbalitzar les necessitats del sector a la Garriga. Les aportacions i matisacions sorgides del debat seran analitzades i incorporades al programa i properament el grup d’economia presentarà el programa ja definitiu amb les idees aportades.     

Text i fotografia: Acord  per la Garriga

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.