Si remenem a l’hemeroteca de La Garriga Digital.cat, podem tornar a llegir la primera editorial que vàrem publicar ara farà gairebé un any, quan aleshores ens dèiem L’Espai Digital. En aquest primer text, hi dèiem el següent:
“A banda d’articles d’opinió i d’informacions de serveis que són d’utilitat, també trobareu informacions importants de
Com no podia ser d’altra manera, l’opinió dels articulistes és lliure i sense interferències, tret que l’autor no mantingui les formes democràtiques i de respecte exigibles en una societat madura.
Per tal de fomentar la participació dels nostres lectors i lectores, tots i cadascun dels articles podran ser comentats i, alhora, posem a la vostra disposició un fòrum, en el qual es poden encetar línies de debat que de ben segur enriquiran el contingut d’aquest espai. En aquest sentit, des de la redacció de L’Espai Digital apel·lem a la responsabilitat dels nostres lectors a l’hora de publicar els seus comentaris. L’administració d’aquest espai vetllarà per evitar suplantacions de personalitat o afirmacions irresponsables o insultants envers altres persones o institucions.
Totes les entitats, partits polítics, organitzacions sindicals, institucions i persones que tinguin coses a dir disposaran d’espai a la nostra publicació que, de moment, tindrà únicament com a referència el municipi de
Des de l’Editorial Malhivern, l’empresa editora de L’Espai Digital, manifestem la nostra voluntat explícita de contribuir amb aquesta iniciativa periodística al diàleg social i a la transmissió dels valors democràtics”.
Doncs bé, ha passat ja gairebé un any i hem cregut convenient recuperar aquesta declaració d’intencions per recordar als nostres lectors quin és l’esperit d’aquest mitjà i per a reafirmar aquestes conviccions expressades.
Ens complau compartir amb vosaltres que en aquets primers dotze mesos de vida, gairebé no hem hagut d’esborrar cap comentari vostre, ja sigui de forma anònima o signat, i que, en general, la gran majoria han mantingut un to correcte i cordial, tot respectant, com dèiem a la primera editorial, “les formes democràtiques i de respecte exigibles en una societat madura”.
Malauradament, però, també hem de dir que en els darrers dies ha pujat el to del debat i que ha augmentat el nombre de comentaris publicats que, emparant-se en l’anonimat, han fet acusacions o han faltat al respecte a altri, fet que no tolerarem .
Per tal que això no vagi a més podem prendre diferents mesures, com ara que qualsevol comentari que es vulgui publicar hagi de ser validat prèviament pels administradors, o restringir-los a tota aquella persona registrada a la web, etc. Desitjaríem no haver d’arribar a aquest extrem.
Un dels principals objectius quan es va endegar de La Garriga Digital.cat era posar a l’abast del poble un espai d’opinió i promoure la participació, tot plegat essent compatible amb unes normes de conducta elementals, i creiem que en bona mesura ho hem aconseguit. Tanmateix, hem cregut oportú recordar quin és l’esperit d’aquest mitjà i advertir que, a partir d’ara, no es tolerarà cap missatge fora de lloc que no acompleixi les normes elementals de bona educació i de convivència.
A partir d’ara, doncs, serem molt estrictes amb l’acompliment d’aquestes normes i esborrarem els comentaris que sigui necessari.
Estem segurs que entendreu la nostra postura, doncs volem que La Garriga Digital.cat segueixi essent un espai de trobada dels garriguencs on tothom hi pugui dir la seva de forma constructiva, sempre amb correcció i amb respecte cap als altres.
La Garriga Digital.cat