On posem la portalada?

0
133

Es veu que a La Granja tenim un problema amb la portalada: que es veu que no sabem on posar-la. Resulta que l’hem de fer més gran, per a què hi puguin passar dues persones alhora i es veu que tot no hi cap. Vejam:

Fa uns quants dies… setmanes… mesos… anys… lustres… dècades… buf! No sé, molt! Deia que fa temps que ens diuen que la línia de tren de la Garriga s’ha de desdoblar, que podrem tenir un sistema de comunicacions amb dos sentits simultanis (Full Duplex en terminologia tècnica) en comptes de passos alternatius (Half Duplex). L’avenç és significatiu, ja que seria com tenir ADSL a La Granja… tot un progrés pel pagès… que actualment, com passava amb els vells mòdems, es talla tot sovint.

Ara bé, això d’ubicar l’estació ja són figues d’un altre paner! Que si posem l’estació allà a la Sati, que si la posem a Can Tamayo on farien conjunt amb la planta de biomassa, que si la posem al Malhivern (algun dia m’haurien d’explicar quina dèria té el Senyor Pujol amb els terrenys de davant la Bòbila)… Jo no dic que prefereixi el centre, però els arguments que es donen són per enfadar-se, més que res perquè ens prenen per idiotes. Els desglosso:

– “No es pot posar al centre perquè pel pont de sota l’estació no permet el pas de dos cotxes”… Ostres! És veritat!!!! Som incapaços de construir un pont més ample! Quina gran obra d’enginyeria s’hauria de fer! Un pont nou!!!! Vindria a ser com fer la Sagrada Família!!! Necessitem guanyar uns metres que, de fet aniria bé als peatons per a poder passar per allà sense por de morir atropellat per qualsevol vehicle que hi passi.

– “No es pot posar al Centre perquè no hi caben les cotxeres”… Si, és clar! Les cotxeres és absolutament necessari ubicar-les a menys de 100 metres de l’estació. Els trens no es poden guardar a, posem pel cas, la Sati… o el Malhivern (així estarà content el Sr. Pujol de donar ús a aquells terrenys que li fan tanta nosa), que es veu que si no estan a prop dels passatgers que passen amunt i avall, les màquines es deprimeixen i una màquina pansida no té prou escalfor per torrar els viatgers (no arriba als 230º necessaris per fer del tren un forn).

– “No hi ha espai per aparcar”… Mira! En això hi estic d’acord! Per aquella zona no hi ha, certament, espai per aparcar… però els ciutadans de La Granja, no deien que anaven a peu a totes bandes? Doncs els que vinguin de fora ja s’ho faran, no? És prou cèntrica per a tothom (i ho diu un que viu a tocar de La Cabanya). A banda… algú ha vist els aparcaments de Mollet o Granollers Centre?

Total que, com tot, és qüestió de voluntat. A mi encara ningú ha aconseguit dissuadir-me de la meva idea de posar l’estació als camps que hi ha entre La Doma i la Benzinera:

– Tan central com l’actual. La distància amb el nucli urbà és similar, en una zona on no es pot edificar i que actualment fa més aviat llàstima.

– Sense problemes d’aparcament, ja que hi ha un gran espai, més els aparcaments actuals.

– Ja que tens una part “emmerdada” per l’autovia, doncs hi passem també el tren. A banda d’això, qui vingui de fora podrà aparcar sense entrar al poble a “fumar-nos” (biomasses a part).

– A les vies actuals hi fas un passeig que permetrà contemplar les cases de l’APAFAC i les de tota la Ronda del Carril, fent un “cercle de passejos” amb l’actual (per a més plaer dels nombrosos corredors del nostre municipi).

– El trànsit al centre del poble seria molt més pacífic, l’Avinguda 11 de setembre (la pujada de l’Institut) la pots suavitzar, ja que no s’haurien de fer ponts per sota el nou passeig…

D’acord, no és el projecte més fàcil, ni el més barat, però després d’esperar tant de temps no podem trobar una solució òptima? A nosaltres no ens ve de 10 anys més i, mentrestant, sempre podem anar fent calaix.{jcomments on}

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.