La Federació Catalana de Catifaires farà una catifa de flors naturals a la Sagrada Família en motiu de la Consagració del Temple pel Sant Pare.
Les entitats federades volem ser presents en aquest moment històric, afegint l’art popular català de fer catifes de flors a la majestuosa obra del polifacètic artista A. Gaudí.
La catifa es farà davant la porta del naixement, l’única acabada per l’arquitecte català. Completarà una estora natural de 25 metres de llarg, que serà l’eix des d’on sortiran dues catifes una a cada banda, formant una gran creu. Aquesta creu serà elaborada tota ella amb elements naturals de la nostra terra seguint el mestratge de l’obra de Gaudí.
El disseny fet amb ordinador presenta, a un braç de la creu, la senyera, les 4 torres de la Sagrada Família vorejades per una sardana i l’escut de l’Arquebisbat de Barcelona.
A l’altra banda, la bandera del Vaticà, la cúpula de Sant Pere i l’escut papal.
Ambdues catifes formaran la creu simbolitzar que la Sagrada Família amb la consagració del temple, a més de ser patrimoni de la Humanitat, queda integrada dins del patrimoni espiritual de l’església universal.
Les catifes faran 7 metres de llarg per 4 d’ample cadascuna i les confeccionaran catifaires de Blanes, de Caldes de Montbui, de Ripollet, de la Garriga i de Mollet, el dissabte dia 6 de novembre durant tot el dia. S’hi dedicaran unes 150 hores de treball i es contemplaran totes les tècniques pròpies de l’art català: clavell sencer, flor desfullada, dibuix perfilat, acabats simples, etc…
Es preveu que les catifes es podran visitar l’endemà dilluns dia 8 de novembre fins que es marceixi la flor.
La nostra participació neix de la voluntat de testimoniar l’art català de fer catifes de flors, donant forma als elements naturals que tan inspiraren Gaudí, dels que en tenim presència i llegat a la Sagrada Família.
Federació Catalana de Catifaires