Som una nació, nosaltres decidim

0
logo_omnium_petit

Òmnium Cultural organitza la sortida d’un autocar des de la Garriga el proper dissabte dia 10 de juliol, a les 16:30h, al pàrquing de la Sínia. El preu per als no socis serà de 3€ i pels socis serà gratuït. Podeu fer les vostres reserves al 637086460. www.somunanacio.cat

1. Per què considerem que no és legítima la sentència del Tribunal Constitucional?

Perquè la retallada de l’Estatut per part del TC, després d’haver estat avalat per la sobirania del poble de Catalunya mitjançant referèndum, no és democràticament admissible. D’altra banda, el TC és avui un òrgan caduc i provisional, ja que està integrat per magistrats designats tots ells pel PSOE i pel PP, partits que, alhora, bloquegen la seva renovació fins a l’extrem que no s’han substituït magistrats difunts. Aquest fet ens reafirma en la idea que el TC no ha de dictar sentència sobre la constitucionalitat de l’Estatut per la seva manca de legitimitat.

I també perquè una interpretació a la baixa de l’Estatut buida de contingut i de sentit tant l’Estatut com el procés constitucional que ha seguit per a la seva aprovació. El text ja va passar tots els filtres de constitucionalitat abans de la seva aprovació definitiva i, per tant, és improcedent que ara es vulgui escapçar. Acceptar la retallada significa acceptar una sentència que se situa per sobre de la sobirania del poble català i de les seves institucions d’autogovern.

som_una_nacio2. Per què cal sortir al carrer amb una manifestació?

Per respecte a la voluntat popular. Va ser des de la ciutadania que vam aprovar un text en referèndum, i és des de la ciutadania que responem a la sentència. La manifestació és en defensa dels valors democràtics i reclama el respecte a la voluntat del poble expressada en referèndum.

La sentència és un atac a la sobirania del poble de Catalunya i a la democràcia i un trencament unilateral del pacte Catalunya-Espanya. Volem fer visibles la capacitat de resposta de la societat catalana i les opcions de futur. Després d’haver acceptat les regles del joc, aquesta sentència és un menyspreu a la democràcia.

3. Es tracta d’una manifestació pel dret a decidir?

Sí. Catalunya, com qualsevol nació, té el dret -inalienable per cap constitució- de decidir lliurement el seu futur i aspirar, si vol, a la plena sobirania. Per dignitat democràtica, no podem acceptar de cap manera que hi hagi retallades a l’Estatut.

4. I després de la manifestació, què?

Ha de servir per revisar a fons el funcionament democràtic del país, pel respecte a la voluntat popular i a la responsabilitat dels nostres representants polítics. Constatem que l’Estat d’autonomia no respon a les necessitats polítiques ni socials del nostre país i marquem el punt de partida d’un context de major sobirania per a Catalunya. Si es confirma que el procés estatutari és una via morta, caldrà construir amb unitat i rigor un projecte nacional sobirà amb el qual es pugui identificar una àmplia majoria de la societat catalana. Un projecte que respongui a la voluntat democràtica i respecti plenament el nostre dret a decidir.

Òmnium Cultural-La Garriga

Article anteriorNúria Albó dóna el seu nom a la Biblioteca
Article següentSobre la sentència del TC
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.