Gobernamos, luego existimos

0
Alex_Valiente_02

Ahir, al Teatre el Patronat de la Garriga, es va realitzar la trobada del govern municipal amb la ciutadania per a explicar el projecte de rehabilitació del Centre. Aquest acte públic era el tercer que realitza l’equip de govern, al final de la redacció d’aquest projecte. La primera reunió va ser amb els veïns afectats, posteriorment es va realitzar una altra reunió amb els comerciants de la zona i, ahir, l’última, oberta a la ciutadania en general.

Durant tot aquest procés, però, s’han realitzat reunions polítiques, un procés d’elecció del projecte (on s’ha donat veu als comerciants, que van escollir a un representant) als ciutadans a partir de l’Agenda 21 i als polítics, que se’ls va convidar activament a participar en l’elecció del projecte (cosa que alguns grups van declinar). També es van fer reunions amb gent opositora al projecte, escoltant els seus neguits, no només amb la plataforma opositora que ha sorgit al final de tot aquest procés, sinó també amb ciutadans que han expressat els seus neguits durant tot el projecte.

Ara, al final de tot aquest procés, surten veus contràries que diuen que no se’ls ha escoltat mai. I això és mentida. Ningú pot negar que se l’ha escoltat. Però, a vegades, quan no es diu el que vols escoltar, et sents ignorat. Els que han seguit tot el camí d’aquest projecte sabran que portem molts mesos debatent sobre el mateix. Que no és un aspecte que ha sorgit com un bolet i, al desembre, quan es van aprovar els pressupostos i al novembre quan es va explicar el nostre Pla d’Acció Municipal per l’any 2010, ja sortia reflectit.

Els que ara protesten, segueixen un principi, que és que quan el projecte és notícia és al final i fins al final.

Avui no vull entrar en el projecte… ja hi entraré en els propers dies quan comencin les obres per explicar que farà que tots els garriguencs i garriguenques gaudim encara més del centre. Avui només explicaré com un moviment ciutadà acaba fent política (allò que ells sempre han negat fer) i intenten boicotejar, com van fer ahir, l’acte d’explicació a la ciutadania sobre el projecte del centre, mostrant una manca de respecte cap a l’equip de govern. És a dir, que els que reclamen ser escoltats, no escolten. Demanen el respecte que ells no han tingut. I el partit majoritari de l’oposició, al seu costat, utilitzant el moment per a obtenir un rèdit polític.

Aquest equip de govern vol manar escoltant a les persones. Aquest equip de govern, malgrat alguns els hi costi reconèixer-ho, ha defensat els projectes en el quals ha cregut, mirant cap endavant. Posant-se davant de la ciutadania, sense amagar-se, com no ho han fet altres equips de govern, que emparant-se en una majoria absoluta no van fer cap mena d’acte públic davant de la ciutadania.

Aquest equip de govern mai ha dit públicament que s’hagués fet un procés de participació ciutadana pel projecte de la rehabilitació del centre. El que ha dit aquest equip de govern és que s’ha intentat (intentat!!!!) recollir totes les paraules durant el procés! Aquest ha estat el nostre objectiu… I ara, un cop escollit el projecte i adjudicades les obres, aquells que han estat sempre contraris a la reforma del centre i aquells que aprofiten el moment polític per a assolir uns quants vots… aquells s’uneixen en pro d’una opció diferent a la que l’equip de govern ha treballat…

El consens es demostra sempre… i no en actes puntuals. Ahir, 90 persones al Teatre… d’aquestes, aproximadament el 50% es van aixecar. Ahir el suport ciutadà del qual ells se senten valedors va quedar diluït… Igual que va quedar diluït el respecte vers els que intentem cada dia fer una Garriga millor.

Article anteriorTorna la Setmana de la Solidaritat amb noves propostes
Article següentAnàlisi i mesures contra la crisi
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.