Actuar o esperar asseguts

0
Meritxell_Bud

Gràcies al President Zapatero hem passat del “no hi ha crisi a unes xifres d’atur rècord i hem passat de voler liderar Europa, a no tenir més remei que prendre mesures dràstiques per reduir la despesa pública vist que la resta de països ens han cridat l’atenció. A Catalunya, el Govern tripartit del President Montilla, tampoc ha estat capaç de reaccionar amb mesures ràpides i eficaces. La servitud  del socialisme català a les doctrines marcades des de Madrid, no ho ha permès. I a la Garriga? A la Garriga, el govern municipal encara ni s’ha plantejat que són temps difícils. I perquè? Per què en lloc d’aixecar el cap, mirar al seu voltant i escoltar a la gent, s’emmirallen en les seves pròpies actuacions.

Mentre esperem a que el govern municipal reaccioni i actuï, Convergència i Unió de la Garriga té la intenció de presentar davant els garriguencs i garriguenques diverses mesures de dinamització econòmica fonamentades en quatre línies estratègiques:

Creació d’un eix econòmic al voltant de la C-17: és necessari obrir-se i projectar-se a l’exterior, i què més senzill que començar col·laborant i establint sinergies econòmiques amb municipis com Mollet, Parets, Granollers, l’Atmella, Centelles, Vic o tants d’altres. Cal compartir experiències i  solucions a problemes comuns.

– Creació d’un espai pel coneixement: vinculant formació i empresa, creant nous cicles formatius i potenciant els que actualment  es duen a terme en els Instituts de secundària de la Garriga, potenciant programes de formació permanent i obrint-nos al món universitari fent de la recerca i la innovació peces claus alhora d’afrontar el futur.

– Creació d’espais de reflexió compartida pel comerç i les empreses: Fomentar les relacions i la coneixença entre si  dels comerços i les empreses de la Garriga permet col·laborar, aprendre els uns dels altres i vincular-se amb major mesura al territori i al poble. Ens cal potenciar associacions d’autònoms,  comerciants i empresaris fortes i dinàmiques. I ens cal donar majors facilitats als emprenedors.

– Elaboració de plans sectorials i estudis d’implementació geogràfica: és imprescindible estudiar, un a un, tots els sectors productius de la Garriga, analitzant els seus punts forts i febles, analitzant els seus pros i contres, així com la seva possible ubicació geogràfica. De la mateixa manera que és imprescindible elaborar un pla de dinamització dels polígons industrials. És un treball lent i gens fàcil però fonamental alhora d’establir un pla estratègic de caire econòmic a llarg termini.

A la Garriga, hi ha molta gent, empreses, associacions, comerços o fundacions que ja estan treballant en tot això. I és per això que abans dèiem que era necessari aixecar el cap, mirar al nostre voltant i escoltar la gent. L’Ajuntament té l’oportunitat i l’obligació de liderar un canvi cultural pel que fa a la dinamització econòmica del poble. Podem seguir asseguts a veure què passa o actuar. Nosaltres apostem per actuar i apostem per fer-ho al costat de la gent que pensa que ja no podem perdre més temps.

meritxellbudo@ciulagarriga.cat

 

Article anteriorMeritxell Budó, candidata a les llistes de CiU a les eleccions al Parlament
Article següentOncovallès surt al carrer per parlar del Dia Mundial Sense Tabac
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.