L’AUA assisteix a una representació de l’òpera CARMEN

0
150

Fa un parell d’anys l’AUA va assistir  al Teatre-Auditori de Granollers a veure una representació de La Traviatta, l’òpera verdiana i, aquest passat dia 7 de març, hi ha tornat – aquesta vegada a una representació de l’òpera Carmen, de Bizet, – basada en la novel·la de Prosper Merimée. Abans, el dia 26 de gener, al Teatre El Patronat, Joan Vives, músic i redactor-locutor de Catalunya Música, va oferir-nos una aproximació de l’obra comentant – i fent-nos escoltar – alguns dels moments àlgids dels quatre actes de la mateixa.

 

Aquesta coneguda òpera va inaugurar, fa pocs mesos, la temporada operística a La Scala de Milan sota la batuta de Daniel Barenboim. Per aquest motiu destaquem les seves opinions sobre l’esmentada obra recollides en unes declaracions al diari El País el dia 7 de desembre de 2009:

“Bizet va lluitar per la llibertat de la dona, en aquesta obra és molt evident”.

“El que és fantàstic de la música és que pot donar contingut físic a les passions. Converteix en metafísic allò que és sensorial”.

Carmen és una òpera mestissa: la “Habanera” és un dels seus moments estrella i procedeix de Cuba: d’aquí la relació amb la música africana és evident; hi ha un joc de correspondències colonials-mediterrànies”.

Adoro aquesta òpera. El que més m’interessa és el conjunt, la combinació de la sensualitat, la crueltat amb els nens, el món dels gitanos, la dona independent, els problemes socials, el triangle banal d’amors impossibles, el conflicte entre el deure i la llibertat, l’atracció fatal”.

La posada en escena, a càrrec dels Amics de l’Òpera de Sabadell, l’ha dirigit Carles Ortiz amb una innovadora versió, i ha estat qualificada de molt bona per Roger Alier (La Vanguardia, diumenge 28 de febrer) que destaca les actuacions de l’esplèndida mezzosoprano Sanya Anastasia, del tenor Éric Salha., de Montserrat Martí en el paper de Micaela i d’Ismael Pons en l’ingrat i difícil paper d’Escamillo. El cor complementa amb molta qualitat aquest espectacle. A Granollers, els papers principals van anar a càrrec de Gemma Coma-Alabert i Raül Gabriel Iriarte, també, amb notables actuacions.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.