Fa uns dies El9Nou publicava una notícia en la que afirmava que el GIG qüestionava el desdoblament de la via. Aquest article va sorgir arrel de les reflexions que van llegir al nostre butlletí informatiu. Un butlletí que per cert no teníem cap interès a donar-li cap ressò mediàtic. Però aquest diari per no sabem quin motiu va voler fer-ne notícia. Vist la mala interpretació que se’n va fer i la confusió
creada al públic, creiem necessari d’esmenar els malentesos, i creiem oportú tornar a publicar-lo en la totalitat i explicar, que en tot cas l’únic que pretenia el nostre butlletí, a part d’informar és convidar a reflexionar, d’aquí que les reflexions vinguessin en forma de pregunta, no d’afirmació.
A vegades els mitjans de comunicació distorsionen la realitat. En un article d’opinió això no implica cap dany, però sí en un d’informació. Sobretot si no es molesten a informar-se adequadament, com en aquest cas, on ningú es va adreçar al nostre grup per tal de contrastar i comentar la notícia que es volia publicar. Desmentir i rectificar quan el mal ja està fet és força complicat. Però el pitjor es haver-hi de perdre temps i energia.
I que els lectors sàpiguen que el GIG no estem en contra del desdoblament de la via, però sí en contra dels PAETs i els PETs, com també del trasllat de l’estació i tot el que això representa a nivell de mobilitat, afectació del territori, i d’altres.
“El desdoblament de la via”, escrit publicat al butlletí del GIG:
El Ministerio de Fomento va entrar al nostre ajuntament un projecte inicial per portar a terme el desdoblament de la via, on també incloïa un PAET (puesto de adelantamiento i estacionamiento de trenes) i un PET (puesto de estacionamiento de trenes), cal dir que cada PAET consta de 4 vies més una de circulació. Aquests PAETs estaven projectats un a sota de Can Vilanova (més endavant de la Fournier) i l’altre a l’alçada de les rúnes romanes.
Després d’un seguit d’al·legacions presentades per l’ajuntament, entre elles el soterrament de la via i que val a dir va ser denegada per l’alt cost que suposava i que havia d’assumir l’ajuntament, o també el rebuig al PAET del nord pel seu elevat impacte, l’alcaldessa es va traslladar a Madrid per tal de negociar les diferents possibilitats. Mentrestant la junta de compensació provisional de Can Violí va oferir a fomento els seus terrenys per tal de traslladar-hi l’estació i fer dels dos PAETs un de sol (unes 6 vies), tot junt al mateix lloc i suprimint per tant l’estació. O sigui que ara mateix sobre la taula tenim dues propostes. El GIG en fa una tercera, que no hi hagi PAETs a La Garriga, però sembla que de moment aquesta opció no la contemplen.
Què suposaria tenir un PAET a La Garriga? permetria tenir més afluència de trens i que es reduís l’estona del trajecte.
Nosaltres ens preguntem: necessitem realment el desdoblament de la via? o potser n’hi hauria prou amb un bon servei de trens i horaris? Què passaria si no volguéssim els PAETS a La Garriga? Volem destruir el paisatge de Can Violí a qualsevol preu? Com afectaria a la mobilitat? I al creixement del municipi?
Jaume Aspa i Pareras
Regidor portaveu del Grup Independent La Garriga (GIG)
{jcomments on}