thumb SI logotip 2014Des de fa ja molts anys, s’ha convertit en un fet més que habitual que els pobles i ciutats del país, seguint l’exemple dels països on es respecta la tranquil·litat dels ciutadans i l’esforç dels que tenen un negoci propi, que les obres es facin coincidir amb el mes d’agost.

A la Garriga no. Durant una bona part del mes d’agost els comerços i negocis del carrer la Doma feien vacances i era en aquest moment en el que s’haurien d’haver començat i acabat les obres. Durant el mes d’agost. Aquestes obres han estat un autèntic desastre en la seva fase inicial. Talls d’aigua, soroll, dificultat per accedir als comerços i habitatges particulars... i tot plegat en el moment en el que tothom recuperava l’activitat professional i personal que comporta el setembre.

És evident que qualsevol actuació de reforma comporta un temps de dificultats, i si volem una millora que beneficia a tothom, també hem d’assumir que els afectats hauran de tenir un punt de paciència. Però el que no és admissible és la desinformació dels veïns i la mala actuació administrativa de l’Ajuntament al licitar tard les obres. Parlant amb l’encarregat d’aquestes, ens explica que l’empresa ha intentat avisar els veïns de les actuacions previstes i de les dificultats amb les que es trobarien. Això, a part de no ser suficient, no és cert, doncs la majoria de negocis i veïns no han estat avisats, ni reunits, ni han rebut cap explicació per part ni de l’Ajuntament ni de l’empresa que ha realitzat les obres.

Ha estat un desastre, i aquest desastre té un responsable. El que han hagut de viure els veïns del carrer la Doma i voltants durant el mes de setembre és responsabilitat de l’equip de Govern. Des de SI la Garriga vam entrar una moció a l’Ajuntament demanant que quan s’haguessin de realitzar obres o millores de l’espai públic, es realitzessin bones campanyes d’informació als veïns, amb reunions, planificant els tempos i tenint en compte tots els possibles inconvenients de mobilitat dels veïns i comerços afectats. Així es fa a molts pobles i ciutats de Catalunya. És evident que no se’ns va fer cap cas.

La informació als veïns no es pot limitat a penjar un Din A4 al suro de l’Ajuntament i convocar una reunió! Això no és informació, ni participació, ni planificació, ni cap exemple de gestió. Això és una vergonya! Les obres del carrer la Doma són un exemple de mala gestió, mancança de informació i nul·la planificació. El resultat recau com sempre en els ciutadans. Volem un Ajuntament al servei dels ciutadans!

blog comments powered by Disqus