LLIBERTAT JORDIS CONTENT TOP ABC

icv_logoUn dels principals reptes de futur de la Garriga és convertir l'àmpliament desitjat desdoblament de la via del tren en una oportunitat. Una oportunitat que pugui per una banda resoldre problemes com la permeabilitat de la via i per altra serveixi per fer de la Garriga un poble més sostenible sense que perdi la seva identitat.

Després de que el Ple de l’Ajuntament, amb el vot favorable de tots els grups polítics, donés suport a les al·legacions d’un bon nombre de veïns i veïnes a la ubicació del PAET (Puesto de Adelantamiento i Estacionamiento de Trenes) als peus de la Muntanyeta, RENFE va proposar una alternativa que implicava el desplaçament de l’estació cap al sud. Des d’ICV de la Garriga vàrem impulsar que l’Ajuntament fes una consulta ciutadana sobre les dues opcions que proposava la RENFE. En un acte públic es van exposar totes dues i es va convidar a la ciutadania a reflexionar sobre els múltiples pros i contres de cada una abans d’expressar l’opinió sobre quina d’elles era la millor opció per la Garriga.

Per ICV aquest és un tema cabdal que ha de comptar ineludiblement amb la participació directa de la ciutadania en la pressa de la decisió. I ara aquesta ja s’ha pronunciat clarament pel manteniment de l’estació al centre del poble. El nostre grup vol deixar clar que farà tot el que estigui en les seves mans perquè es tingui en compte aquesta opinió. Per tant, ens comprometem a exposar a la RENFE el rebuig majoritari al desplaçament de l’estació cap al sud del poble. De tota manera, cal tenir molt clar que, com hem expressat en repetides ocasions, és la RENFE qui prendrà definitivament la decisió ja que el PAET és considerat una infraestructura d’interès general que sobrepassa l’àmbit municipal.

ICV no renuncia a pressionar perquè es trobi la situació del PAET amb menor impacte conservant la ubicació de l’estació al centre del poble. En aquest sentit, tornarem a convidar-los a estudiar una possible tercera via ja que creiem que al nord del poble hi ha alguna ubicació pel PAET més acceptable que les dues que fins ara se’ns han proposat. Alguns dels espais lliures a l’alçada de la SATI tindrien un menor impacte paisatgístic ja que s’ubicarien en un espai industrialitzat, minimitzarien l’impacte sobre el veïnat i evitarien foradar la Muntanyeta i afectar el Malhivern.

Optar pel PAET al nord de la Garriga seria compatible amb el manteniment de l’estació al centre, ja que tècnicament la RENFE necessita que aquest estigui per sobre de la mateixa per garantir una freqüència de trens de primera. En aquest sentit, volem convidar a tothom a reflexionar sobre la importància social i ambiental que tindrà un servei de trens a l’alçada de la realitat de la Garriga. Municipis comparables al nostre com el de Sant Celoni tenen a dia d’avui un magnífic servei de rodalies i mitjana distància, amb una infraestructura similar al PAET proposat a la Garriga, que fins i tot els hi permet tenir trens directes sense aturades a Barcelona. No cal dir la millora indiscutible de la qualitat de vida dels seus ciutadans i ciutadanes que ha suposat aquest servei. És amb aquests municipis amb qui ens hem d’emmirallar per perdre la por als canvis lluitant, això sí, per que aquests modifiquin el menys possible el paisatge garriguenc.

Per tot això ICV es compromet una vegada més a lluitar per que aquesta veu que ja ha parlat sigui escoltada per qui ha de prendre les decisions però ho farà somiant en un futur proper amb un tren digne que ens permeti deixar per fi el cotxe a casa.

Israel Molinero, Portaveu d’ICV La Garriga

blog comments powered by Disqus