Intersindical LG_logo_01Els darrers anys, l’Ajuntament de la Garriga ha augmentat molt els serveis i la programació d’activitats que organitza o gestiona. Les noves legislacions (contractacions, subvencions, protecció de dades, administració electrònica...) han complicat i alentit molt la gestió administrativa i, al mateix temps, l’Ajuntament organitza i col·labora cada any en més i més activitats i projectes. Això no ha anat acompanyat ni d’un augment proporcional de personal, ni de cap pla d’estudi i distribució del treball. Ni ara, que hem passat a una jornada laboral de 35 hores, s’ha fet cap planificació, ni programació, ni reorganització de tasques. És a dir, igual volum de feina en menys temps.

Tot plegat ha provocat una acumulació inassumible de tasques en diverses àrees i llocs de treball, que acaben provocant baixes o problemes per estrès i ansietat, o que fan que molta gent superi (a vegades triplicant-les) les 80 hores extres que, com a màxim, permet fer la legislació al cap de l’any. I, a més, aquesta acumulació (il·legal) d’hores extres a compensar es tradueix en menys dies d’assistència a la feina i, per tant, més acumulació de feina sobre la taula. A això hem de sumar-hi que moltes baixes no són substituïdes (o tarden mesos a ser-ho) i que les tasques derivades les han d’assumir altres persones. En resum: un peix que es mossega la cua fruit de la nul·la planificació de la gestió de la feina i de la manca de voluntat de garantir unes condicions de treball adequades per al personal.

Secció Intersindical Ajuntament de la Garriga (Facebook i Twitter)

blog comments powered by Disqus